Julekort 2020

klik på foto for større billede!

Kære alle

Mon ikke året 2020 bliver et år, vi sent glemmer? Et år hvor alting blev noget helt andet, end vi havde planlagt. Heldigvis er hverken Lasse, Thomas eller Malene berørt på arbejdet. Thomas havde en del fri, mens skolerne var lukket, men med fuld løn.
Vi pensionister har heller ikke lidt nogen nød og har nydt at passe Kaia, når behovet var der.

Lasse kom ikke udenlands i år og heldigvis for det. Han har haft mere end rigeligt at se til i sit lille firma. Det gør ikke den store forskel for ham, om han arbejder på kontoret, hjemmefra, eller i udlandet. Dog mangler han selvfølgelig hele det sociale liv. Men da landet åbnede mere op igen, havde han alle sine venner at være sammen med. Han kommer også jævnligt på besøg og tager en overnatning her. Det er ret hyggeligt. Han har været i Espergærde flere gange og hjælpe med renovering af hus og have.
Han er ved at være fit for fight igen efter sin skulderoperation sidste år. Nu må han så igen holde Corona-pause med alle sportsaktiviteterne.

Malene og Thomas fik solgt lejligheden, var tæt på at blive husvilde, men så kom »Huset« til salg, som de faldt for og kunne flytte ind i 1. maj. Et renoveringsprojekt med den skønneste beliggenhed i Espergærde. Tæt på daginstitution, skole, shoppingcenter, station, skov, strand og havn (men lang togtur til Kbh.).
De startede selv med renoveringen med hjælp fra venner og familie. Nu har håndværkere taget over med nye gulve, gulvvarme og vinduer. Det bliver rigtig dejligt. Det er et pænt stort hus med 5 værelser og delvis kælder.
Kaia fik vuggestueplads med det samme og startede 11. maj. Det var lidt af en omvæltning for hende, hjemmebarn i 15 mdr., men hun har klaret det flot.
Malene fik nyt arbejde 1. marts. Hun arbejder nu hos Dinesen Gulve i deres showroom i København og er meget glad for det.
Thomas skiftede arbejde 1. november og er nu på et lille børnehjem nær Skibby. Han har lange vagter, men til gengæld mange fridage, hvilket han sætter pris på. Han skal arbejde hele julen (frivilligt da Kaia, trods alt, ikke forstår så meget af julen i år).

Vores lille Kaia er så skøn og vi ser en del til hende. Hun er lige blevet 2 år og snakker dagen lang. Hun er ret nem (og selskabelig!) og har ingen problemer med at overnatte hos bedsteforældrene. Hun har flere gange været i Horsens hos mormor og morfar over flere dage.

Vi, især Peter, har brugt mange timer med at hjælpe til i Espergærde. Vi er glade for at de har fundet sådan et dejligt sted.

Vores planlagte 5-ugers sommerferie i Canada og USA i autocamper, blev erstattet af en tur ned gennem Jylland med campingvognen. Men det var nu heller ikke så ringe endda (som de siger i Jylland)!
Vi startede sidst i maj, da campingpladserne begyndte at åbne mere op og var væk i 4 uger.
Første stop var øen Fur i Limfjorden. Der var virkelig dejligt og en meget flot natur, men ikke særligt cykelvenlig med dens mange grusveje. Herfra kørte vi videre til Ringkøbing. En rigtig hyggelig by med gode cykelmuligheder og bilture ud til Vesterhavet, der viste sig fra den lidt kolde side! Det var også her i nærheden (i Nørrenebel), at vi lejede en skinnecykel. En super oplevelse i flot natur, om end vejret kunne have været lidt bedre!
Næste stop på turen blev Vejle. Tænk, der havde vi aldrig været! Det bliver helt sikkert til et gensyn. Skøn by, flot område og også noget historisk som Jelling stenene m.m.
Undervejs besøgte vi Malenes forældre i Horsens og min tante i Kolding.
Vi sluttede turen af i Sønderjylland, hvor vi jo har været tidligere og som vi holder så meget af. Vi havde et par dage i Kollund, hvor vores venner camperede, og flyttede herefter til hyggelige Sønderborg.

I sensommeren var vi på camping på Ærø sammen med vennerne. En rigtig dejlig og hyggelig ø. Da vi havde sendt vennerne hjem, kørte vi videre til vores elskede campingplads i Odense og fik igen skønne oplevelser, selv om Corona begrænsede dem. Til gengæld fik vi weekend-besøg af Thomas og Kaia. Kaia sov i telt for første gang. Hun nød campingpladsens legefaciliteter, så vi glæder os til at skulle have hende med igen.

Sidst i oktober var vi på weekendtur i et lækkert sommerhus på Lolland nær Hummingen sammen med 2 par fra vejen. Vi hyggede og fik set lidt af det Lolland, som jeg har kendt som barn. Maribo har forandret sig meget.

Vores bridge har desværre holdt Corona-pause gennem længere tid, ligeledes mit frivillige arbejde på plejehjemmet. Men Peters cykelture med de ældre, har kun været Corona-stoppet i et par måneder. Der har også været flere fællesture. Det er ret hyggeligt og til stor glæde for de ældre.
Mit fitness center har været lukket af flere omgange. Til gengæld er Peters mange fitness-cykelture helt upåvirket af Corona :o)
Vi ønsker alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår(forhåbentlig snart coronafrit).